Showing posts with label ramadhan ya ramadhan. Show all posts
Showing posts with label ramadhan ya ramadhan. Show all posts

Thursday, August 4, 2011

ramadhan ya ramadhan

Salam Ramadhan wahai manusia yang beragama Islam .



Selamat menyambut Bulan Ramadhan dengan penuh barakah .
Anda lesu di bulan puasa ? Hilangkan lesu anda bersama sama kit kat , tapi masa berbuka nantilah =)
So, bertahan ya kawan kawan semua . Bukan lama pun nak tunggu azan maghrib berkumandang .
Sekurang-kurangnya kita ada banyak pilihan juadah untuk berbuka , bagaimana pula dengan mereka yang berpuasa tanpa makanan untuk berbuka ? Masih ramai yang lebih lapar daripada kita . Muhasabah diri semula . InsyaAllah ada keberkatan daripadaNya =)


Oh ya , jangan lupa !
Kurangkan pembaziran di baazar ramadhan . Waktu lapar tengok semua makanan rasa nak beli , nanti dah berbuka minum air seteguk dua , dah mula rasa kenyang . Apa jadi pada makanan yang tak terusik tu ? Nak makan dah tak lalu , nak buang terasa sayang , tapi akhirnya buang juga sebab dah tak boleh dimakan . PEMBAZIRAN disitu . Membazir amalan siapa ? amalan PAK TAN ye . Jadi jangan diikut . pesanan untuk aku sendiri jugak =)



So , selamat berpuasa ya kawan-kawan . Kurangkan kontroversi di bulan mulia =)
Tingkatkan prestasi . Wow , dah mcm melodi . Ok la , tu je . Tata ..... ~



salam ramadhan,
-CikEcha-