Wednesday, June 29, 2011

Melaka Wonderland !

Assalamualaikum ,

Sihat? Harapnya semua sihat dan ceria ceria macam aku oke :)
Orang kata untuk merehatkan minda,kita perlu buat sesuatu yang menyeronokkan. So kalau sebut perkara menyeronokkan tu, ianya subjektif la. Ada yang buat massage, shopping mopping, makan tak ingat dunia, bersukan dan macam macam lagi la. Ha,actually aku pon suka jugak wat aktiviti aktiviti macam yang aku sebutkan tadi. Tapi kali ni aku rehatkan minda aku yang sarat dengan macam macam masalah dan tekanan ni dengan cara BERCUTI :)

Lokasi percutian aku kali ni buat yang entah keberapa kali adalah MELAKA , yeayyy ! *padahal dah banyak kali dah aku menapak kat bumi sejarah tu -.-*
Cuti-cuti Malaysia. Kena la pergi dalam Malaysia je kan.  Kot sampai rezeki aku untuk cuti-cuti oversea, aku pergilah melancong ke negara luar pulak macam Paris ke, London ke, Qatar ke, Itali ke . *berangan la kau echa.*

Oke la, nak dijadikan cerita, minggu lepas hari sabtu bersamaan dengan 25hb June 2011, aku bersama sama dengan housemate aku berangkat meninggalkan Kuala Lumpur menuju ke bumi Melaka. Beria je aku cerita kan. Macam pergi kemana je,huhu . kitorang gerak awal jugak la. Dalam pukul 8pg camtu. Singgah breakfast kat RNR ayer keroh dlm pukul 10 lebih la. Agak slow kan housemate aku yang sorang ni bawak kereta. Bukan ape, sebelum nak gerak tu, mak ayah masing masing dah pesan jgn bawak kete laju laju. Jgn nak happy happy sgt. Hati hati sepanjang berjalan n macam macam lagi la. So sebagai anak yang mithali dan mengikut kata orang tua ( tgn atas bahu) kami pon merealisasikan segala nasihat yang diterima. hasilnya mmg best, sampai melaka around pukul  11.30pg macam tu. padahal cik munirah (housemate aku yang bertanggungjawab drive kete) ni kalau normally la kan, dy bawak kete mcm pakai evo. shiuuuuu~ haha .

Tujuan kitorang bercuti kat melaka sebenarnya nak mandi manda bersuka ria kat MELAKA WONDERLAND. Bunyi macam best kan? mmg best pon ! gile tak best. Kalau korang tak percaya,pergi sendiri. Sure korang akan pergi dengan harapan,pulang membawa kejayaan. Apa kejayaannya? Ha,kulit anda akan berubah kepada warna yang lebih keruh dan penuh noda noda hitam.hahaha. Macam aku la. Sekarang ni aku dalam proses pemulihan kulit. kulit aku tgh bersalin. *Bukan orang je bersalin. kulit pon bersalin tau.* Mengelupas kulit aku. Mungkin nak kembali cerah kot,huehueheuhue :p

Oke la, korang enjoy la tengok gambar gambar yang aku post sekali ni keh.Detik detik kegembiraan kami serumah . ecececececece . layannnnnnnnnnnnnnn :)


Inilah housemate aku. mereka semua gojes oke :)

Keterujaan penulis sewaktu breakfast amatlah ketara ya. Tiada motif telur diangkat -.-


Yeayy ! Daah sampai Melaka Wonderland kawan kawan :)

Sila saksikan betapa ramainya manusia disini.

 Brother tu jaga tempat budak kecik main . Penyayang kan beliau ?

Nice one :)

 Tempat beli tiket , bukan tempat bersantai mahupun berpeleseran.

 Pelampung ! Pelampung ! Murah ! Murah !

Aku suka tempat ni. Sampai terjatuh jatuh dpda pelampung. hueheuhue :p

Korang tengok kat atas tu. Tinggi sebenarnya . Gayat tak gayat ?

Tempat parents berehat melihat anak mandi manda. 
*minah saleh pon ada*

Apabila penulis bergambar :)

 Tak semena mena seekor makhluk comel ni datang time kitorang amik gambar :)

Then, datang sekor lagi . Gile comel oke !

Pastu datang lagi sekor. Aku ase nak bawak balik je natang ni -.-




Nampak gemuk pulak aku kan. *memang gemuk pon*
HEY !



*Bakal mengikut jejak langkah Datuk Siti menjadi askar wataniah*


Penulis seorang yang gila bergambar. Maafkan beliau jika over.


Cantik bukan ?

Macam kat Amsterdam kan? Melaka jela woi :p


:)

Pic terakhir ini membuktikan betapa ghairahnya penulis ketika bergambar .



Mesti korang kecewa tak dapat tengok gambar aku mandi manda kan ? Bukan tu je, gambar main papan gelungsur,atas pelampung,bawah pelampung,berenang renang,terjengket jengket dan sebagainya . Bukan aku taknak tunjuk, kitorang memang tak bawak kamera pon waktu mandi. Gile rosak la karang kamera tu kena air ! (nada langsung tak marah) . So ni je yang aku boleh share dengan korang. Enjoy? lau nak lagi enjoy, berkunjunglah sendiri ke MELAKA WONDERLAND. Yang pastinya ianya bukan tempat untuk kanak-kanak riang :)


-Sedang berusaha merawat kulit yang hitam dan mengelupas-



2 comments:

farhana said...

Best!!!!! Mcm nak pergi last skali..hahaha

Hermoine Granger said...

pasni p mane plak ? i followwwww . huehuehue