Hi semua dan salam 1 pepijat .
Pernah dengar perkataan pepijat sebelum ni ? Nama sejenis haiwan drakula yang langsung tak comel tu . Pernah? Pernah ke tak pernah ? Kalau tak pernah , meh sini aku nak cerita 1 hikayat zaman dulu kala yang bertajuk pepijat . Gigihnya zaman dulu kala pulak kan .... Takdelah , bukan dulu kala , aku just nak story sikit pasal menatang yang dah memporak perandakan rumahtangga aku sejak kebelakangan ni . Rumahtangga ye ? panassss ! panasss !
Aku yakin mesti ramai antara korang yang tak berapa familiar dengan pepijat kan ? Tak pun korang pernah je bertemu mata dengan pepijat ni , cuma korang tak sempat nak berkenalan , tanya2 nama , tukar nombor phone kan ? So , korang tak tau la yang korang actually dah pernah jumpa pepijat ni . Ok meh aku terangkan serba sikit pasal mala'un yang sangat menjengkelkan ni keh ....
Serangga drakula yang sangat annoying ni ada nama melayu & ada nama omputih . Nama melayu dikenali sebagai Encik Pepijat dan nama omputih pulak kita panggil Mr.Bed Bug . Glamer kan ? Serangga pon ada nama glemer macam retis ye tuan-tuan dan puan-puan yang dirahmati Allah sekalian ... Kau hado ?
Ok , kenapa aku cakap menatang ni annoying ? Sebabnyee.... sekarang menatang ni tengah berleluasa kat rumah aku ni ha... Nasib baik la rumah sewa . Kalau kat rumah parents aku , mau aku kena sekolah dengan ibu setahun ....
Pepijat atau bed bug ni makanan dia darah manusia ye . Lagi-lagi darah manis & lazat macam darah aku ni ha, memang jadi sasaran la . Delicious ... so yummyyy katanyaaa..... Apa yang aku tau , pepijat ni suka tempat yang lembab-lembab , tempat yang gelap & sewaktu dengannya la kan . Tu memang habitat dia . Yang aku tak paham , rumah aku bukannya lembab pun . Bukannya gelap pun .Tapi still gak ada . Aku tatau since bila menatang ni muncul kat rumah aku , yang buat aku seram , banyak orang kata pepijat ni :
'once they are here, forever they will stay'
~sherammm mak nakkk ~
So untuk mempengaruhi korang supaya benci pada encik pepijat ni , aku hidangkan korang dengan gambar-gambar dia eh .... Aku soh benci tau .Jangan korang jatuh cinta plak lepas tengok ! Kerat 18 nanti ~
Kitaran hidup pakcik Pepijat ni . Cuba korang tengok saiz dia dpda kecik samapi besar. erkkk ~
Macam lipas wehh -.-
~ Muka jahat gile ~
Sia-sia je darah korang kehh.... Banyak kot . Baik derma kat spital , lagi bagus !
Kesan gigitan pakcik pepijat ni .
Ok , jangan salah faham,ni bukan aku . Body aku tak gagah cengini . huehuehue =D
Buruk kan bintat bintat cengini... Berbintang la badan . haha
Kesimpulannya , jangan biarkan hidup korang diselubungi pepijat . Aku pun dah tergaru-garu macam cik nyet je kat rumah ni . Hamboii CIK NYET ye... manja sikit nama . Sopan sikit ye tak ? haha . Pasni tengoklah.. aku beli katil baru , tilam baru ! Kalau ada lagi pepijat pasni , aku bakorrr semuanya ! Kita bakorrr ! Korang pon jaga-jaga tau . Bile-bile masa je pepijat ni boleh ziarah korang . Lagi-lagi musim nak raya ni . Ramailah kerabat dorang datang beraya . So, jaga ye !
OK tu je .... selamat menempuh puasa yang lebih kurang seminggu je lagi ni eh .... Jumpa lagi !
Tata korang ... ~
AntiPepijat,
-CikEcha-





