Wednesday, June 13, 2012

Bila Kita Rindu



assalam...

tak boleh tido le pulak memalam camni . so me decide utk berblogging barang seminit dua . rasa nak berjiwang pulak malam ni . boleh kot ye ? sekali sekala...huhu :)


CINTA....



  • ada bahagia , ada derita , ada yang biasa2 saje .
  • cinta tak semestinya memiliki . kadang2 kita terpaksa hidup bersama orang yang kita tak cinta atas sebab2 tertentu & tersendiri . kadang2 kita terpaksa meninggalkan seseorang yang kita cinta , bukan atas kehendak kita sendiri .
  • cinta itu berkait rapat dengan jodoh , namun jodoh itu tak semestinya terjadi atas dasar cinta . 
  • cinta tu nampak mudah tapi sebenarnya sukar utk ditafsirkan . manusia ada macam2 jenis . tak semestinya bercinta lama2 tapi akan diakhiri dengan perkahwinan . semuanya bergantung pada jodoh . orang ramai boleh mempertikaikan apa yang berlaku pada kita tapi perlu diingat , setiap apa yang terjadi adalah ketentuan Allah s.w.t . jadi , perihal jodoh janganlah kita pertikaikan . mungkin hari ini kita bahagia dengan orang yang kita sayang , esok lusa mungkin kita pula yang perlu berdepan dengan dugaan cinta . berhati-hatilah :)
  •  pertemuan & perpisahan adalah titik tolak pencarian manusia dalam mencari cinta . boleh jadi manusia itu dikurniakan Allah dengan pasangannya secara terus . tak perlu menunggu lama , terus dijodohkan . boleh jadi juga manusia itu dikurniakan Allah dengan jodoh yang agak lambat . serta boleh jadi juga manusia itu dikurniakan Allah dengan beberapa pasangan sebelum mereka bertemu dengan insan yang sebenar2nya jodoh mereka.. wallahua'lam .
  • cinta itu ibarat sungai yang tiada penghujung dan pemutusnya . kerana itu manusia seringkali gagal mengawal perasaan hanya kerana cinta . hanya iman dan kesabaran yg menjadi dinding untuk kita menguatkan hati setiap kali berdepan dengan masalah cinta .
  • cinta itu umpama titik . sekali kita mencintainya sepenuh jiwa , tiada apa yang dapat memudarkan cinta itu walaupun terjadinya perpisahan . perpisahan bukan bererti penamat dalam sebuah cinta , tapi ianya cuma suatu hentian dalam perjalanan manusia bertemu jodoh yang telah ditakdirkan .  



selamat malam cinta,
-CikEcha-


    Monday, June 11, 2012

    Buat Pasport


    hye semua ! 

    semalam hari ahad 10 Jun 2012 , me & housemate bangun seawal pagi gegiler semata2 nak kejar masa buat pasport . Actually memula plan nak buat kat Putrajaya tapi last minute cancel sbb ada tempat yang lebih dekat untuk buat . Dah ada yang dekat buat apa nak pergi jejauh kan..

    Memang awal gila we all bangun.. da mandi & solat , we all cepat2 keluar dpda rumah n gerak pg wangsa maju.. macam biasa la.. my housemate si MUN tu drive macam roller coaster . shiuuuuuuuuuu~ 
    maklumlah...nak kejar masa.. paham2 jela kalau pg JPN time weekend.. umat manusia berpusu2 mengalahkan pasu nak berebut pg sana.. 

    dan seperti yang dijangka... MEMANG ! 
    sampai2 je , tengok dah ramai orang beratur depan pintu masuk.. padahal baru pukul 7.15am.. bukaknya pukul 8 ! apa lagi.. dengan langkah yang tak teratur , we all jalan laju nak Q sekali... 



     masa mula2 sampai..orang da ramai beratur kat depan pintu... 






    2 minutes later.........

     nampak tak sampai jauh kebelakang orang datang nak Q sekali... *sigh*


     no 36 , tapi menunggu mcm 36jam.. huhu








    finally......

    I got it ! Alhamdulillah :'D



    * lepas ni bolehlah melancong puas2..yeehuuu..hihihi


    jom melancong,
    -CikEcha-



    Reaksi Toqq Cici bila EURO 2012 bermula..



    hello ! 
    ...setelah lama tidak mengupdate belog...


    Sabtu lepas ada match antara my favorite team HOLLAND menentang team putih si Denmark . Punya la semangat duduk depan tv , terpekik terlolong menjerit sakan tengok bola , but lastly boleh plak my team kalah... hello , Belanda kalah okay . Itu sangat tak boleh diterima akal . Peluang sikit punya banyak tapi hampehh . Nasib baik RVP hensem.. *tetibe*


    Disebalik kekecewaan me malam tu , tak sangka ada rupanya makhluk yang tumpang tengok bola ! And I think dia lebih excited... how come !
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    see ??


    time ni masa denmark score 1 goal ! see how excited si putih ni berdiri megah . 



    " HT denmark 1- 0 Holland ... bolehlah aku makan2 dulu..lek r...denmark da score sebijik"

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    apabila masa tinggal lagi 5 minit sebelum tamat masa perlawanan...



    " sure Holland kalah ni.. masuk tido dulu la yerr.. malas layan tuan aku meroyan team dy kalah.. bubbye~"



    * haruslah si putih sokong team putih kan ._______.


    pengalah,
    -CikEcha-


    Tuesday, March 13, 2012

    Jangan Bersedih


    • jangan bersedih dengan perkara yang lepas kerana ia SUDAH BERLALU...
    • jangan kecewa dengan apa yang sedang berlaku kerana ianya adalah TAKDIR...
    • jangan gusar kepada perkara yang akan datang kerana ianya BELUM BERLAKU....



     hidup ini terlalu singkat untuk dihabiskan serta dibazirkan dengan mengingati perkara-perkara yang sedih.... bukankah kita masih ada Allah yang maha kuasa ? segalanya terletak kepadaNya...
    hidup ibarat putaran roda.. bila masa hari ini kita diuji dengan kesedihan atau kekecewaan , esok belum pasti kita masih akan sentiasa dilewati dengan kesedihan...
    kerana itu , apabila kita sedang memperoleh nikmat kegembiraan , usahlah terlalu gembira hingga kita lupa siapa yang memberi kita kenikmatan tersebut . juga , takkala kita ditimpa musibah , berlindunglah serta mohonlah doa keatasNya... hanya Dia sebaik2 tempat untuk mengadu dan bermohon...




    life is short , so make it sweet :)






    Monday, March 5, 2012

    The Devil Inside


    dah tengok cerita ni ?

    cite ni tengah main kat wayang sekarang . aku dah tengok dah cerita ni dan resultnya adalah OKAY .
    cite ni genre seram . so pada korang yang suka cari pasal tengok cite seram pastu takut sendiri , eloklah tengok cite ni . 

    kisah dy pasal sorang wanita nama dy Maria Rossi . dy call sendiri 911 then cakap dy dah bunuh 3 orang . dy sendiri call polis utk dtg tangkap dy . bunyi mcm bodoh kan ? tapi tula , masa starting cite ni , suara dy masa call polis tu quite seram la jugak . slow2 gitu . hihihi .

    so kes dy dinaikkan kat mahkamah tp dy dibebaskan atas sbb masalah mental . but sebenarnya dy bukan ada masalah mental . dy diganggu oleh beberapa ekor 'demon' dalam badan dy . demon tahu kan ? bukan doremon . demon ni kira macam setan la . setan kafir gamaknye . LOL

    so misi cite ni adalah bila anak perempuan dy nak tahu apa sebenarnya yg jadi kat mak dy ni . berpuluh2 tahun x jumpa mak dy sbb mak dy dimasukkan ke hospital mental di rome , so dy travel kesana utk jumpa mak dy tu .

    byk la kisahnya , jumpa paderi , then tengok sendiri mcm mana paderi buat upacara menghalau setan2 dalam badan , then paderi tu sendiri plak mati kena rasuk n mcm2 la . cuma 1 je yang kureng cite ni . kamera dy buat aku pening . biasalah kan , bajet nak buat cite ala2 paranormal . real2 gitu kan , so kamera pon messy jugak la . tu je . yang lain okay la . seram cukup semua . then 1 lagi byk sgt la kuar lambang salib tu . sbb kisahnya mengenai setan yg x suka pd agama dorg kan . so camtu la . 

    kalau aku , aku bagi 7 / 10 . tolak satu sebab kamera dy merapu2 , tolak lagi 1 sebab banyak sangat lambang2 salib , tolak lagi sebab paderi dy yg sorg tu hensem . kena tolak point sebab dy buat aku asyik nak tengok muka dy je . tak konsisten . hahahahaha ! 
    kbye .

    ni la dy Maria Rossi


     ni salah sorg yang kena rasuk . time ni seram :/


     aku tatau apa motif makcik ni diwujudkan , bagi seram kot tengok mata dy .



     ok ni dy paderi hensem saya...eh ! :)



     maria rossi dengan anak dy . time ni pon seram jugak .



    ni bff paderi hensem td . dy pon paderi tp penakut sikit

     

     last2 amik kaw , dy plak kena rasuk 



    bengong -.-


    comel,
    -CikEcha-



    Thursday, February 23, 2012

    - MAAF -



    assalamualaikum 


    hye ? hye ? helo ? semua sihat ? err dah makan ? err 



    sebenarnya...sebenarnya... kite nak minta maaf sebab dah lama tak update blog . last update is december tahun lepas . heeee 
    *senyum nampak gigi*

    kite takde apa-apa nak cakap melainkan MINTA MAAF je . maafkan kite ye . kite bukan sengaja tak nak update blog , tapi kite malas .
     *maafkan kite sebab terlalu jujur*

    ok lepas ni kite try update kerap2 kite punya blog ye . even blog kite tak pemes langsung pon , tapi kite ada dapat email daripada beberapa pembaca * beberapa je , meant 2 3 kerat je* tanya kite kenapa da lama tak update blog .

    so kite nak minta maaf . banyak story yang kite nak update , ada story yang da berkurun lama dah pon :/ 
    but sokay , kite cuba update nanti k . lastly , kite dengan hati yang tulus ikhlas , ingin meminta maaf diatas keMALASan kite selama beberapa bulan ini . 

     layari beberapa keping gambar sebagai tanda betapa kite rasa bersalah dan ingin memohon maaf :











    sekian , maafkan kite *tunduk bawah*



    maaf,
    -CikEcha-


    Thursday, December 15, 2011

    dialog bersama Shamsul Yusuf



    hye semua :)
    Haritu aku pergi jenjalan kat wangsa walk . Dah penat berjalan , so aku rasa lapar la plak kan . Then aku decide nak makan kat Roti Boy . Yela , makan simple2 je , aku kan kena jaga badan . Sat g gemuk , banyak plak orang sekeliling komplen itu ini . Tengah dok syok2 makan roti boy , tetibe ada sorang mamat datang duduk depan aku . Aku pun pandanglah . Perghhhh ! nak tersembur segala roti yang penuh dalam mulut aku tu . Gila kau , SHAMSUL YUSUF tuuuuuu ! 

    Tapi sebab nak kontrol cun punya pasal , so aku buat2 macam tak paham , pandang tak pandang jela . Tetibe dy tegur . Ok ni antara dialog aku dengan pengarah superb tu keh :- 


    S.Y : eh , U ni cik echa kan ? perghh dah lama I cari U ( pastu dy senyum lebar gile nampak gigi)
    C.E : errr , ya.. I la . so what ? U nak apa ? ( sambil terus mengunyah roti boy tanpa malu2 )
    S.Y : yess !!!! akhirnya dpt jugak I jumpa dengan U . I dah lama gila kot minat kat U . selalu je I usha2 pesbuk & blog U . U tak caye ? ala , blog U yang TARIAN TINTA CIK ECHA tu kan ? Once I baca blog U , dengan I sekali menari2 tau :D ( muka teruja bila bercerita )
    C.E : ouhh , ingatkan apa tadi . I dah biasa dah jumpa peminat mcm U . btw , kenapa U excited sangat dengan I ni ? U kan pemess  , big director katekan . I ni cuma insan picisan je . Wonder jugak , kenapa beria sangat U ni dekat I . tension ok . I tension ! ( emosi sikit )
    S.Y : ala , janganlah marah2 sayang . I geram la tengok U marah . makin COMEL pulak . ishh ! I geram ! I geram !
    C.E : eh U ni gila ke , malulah I orang pandang2 . kontrol la sikit suara U yang tak sedap tu .

    S.Y : ala tak sedap ke suara I ? Penat I jaga suara I . tiap2 malam I minum air limau tauuu . minum air asam jawa . semuanya I buat utk preparation kot2 I terjumpa U kat mana2 . So sekarang I dah jumpa , tak sia2 I buat semua tu every night k . ( pejam2 mata , terlampau bahagia rupanya ) 

    C.E : ishh , I rimas la U ni . I nak makan roti pun tak senang tengok U macam ni . U tu hensem SAM...  ( panggilan manja aku utk dy ) . Jangankan nak kawan ,  jumpa U macam ni pun I dah segan ok . Tolonglah faham keadaan I . Kita tak sepadan ( tetibe ) 

    S.Y : sape cakap kita tak sepadan ?! Kalau U setuju , harini jugak I jumpa papa , I nak masuk meminang . I dah ready nak jadi suami yang baik , ceria , penyayang , kaya raya , bermutu , keunggulan n opkos yang HENSEM sangat2 utk U baby . ( muka serius , mcm mintak penampar ) 

    C.E : I've to go now . Simpan jela niat U tu . I ni pemalu . sorry SAM , I love U but..... kita tak sepadan ( ayat biasa kalau dah taknak kan.. )

    Then aku terus balik meninggalkan shamsul yang menangis teresak2 sebab aku blah camtu je  . 

    ............................................................................................................................................

    tula dialog yang aku dok berangan tadi . korang percaya ke ? thanks ya sebab membaca . kehkehkeh :D



    AlwaysComel
    -CikEcha-