Tuesday, August 16, 2011

~Buffet Terbaik di Intai-Intai Restaurant ~





ANDA LAPAR ?











Mesti la lapar kan. Pukul 1 kot .... Perut semua dah berkeroncong . Nak pulak sape yang terlepas sahur macam aku tadi , mmg perut stok mintak makan jela kan ? hahaha
Ok la . Sempena meraikan perut aku n korang yang tengah kelaparan tu , apa kata aku hidangkan korang dengan cerita aku masa berbuka puasa semalam . Keji kan ? Time camni plak aku hidangkan cerita panas , kalau hidangkan makanan takpe jugak ye tak ? Haa...siku aku bagi kang . haha .


Semalam hari Isnin bersamaan dengan 15/08/2011 , menyaksikan bagaimana aku telah mentekedarah dengan kenyangnya di sebuah restoran terpencil yang cukup cun ! memang ceruk sikit restoran ni tapi bila korang masuk mmg dah takde nak pikir ceruk dah . The view memang superb . Macam restoran dalam taman . Kalau nak kata restoran dalam hutan pon boleh jugak sebab keliling tu memang hutan banat . Tapi takde nyamuk ye ! Aku pon tatau kenapa tade nyamuk . Nyamuk pon sebuk pilih lauk masa azan gamaknya . Dok pilih pilih lauk bawak atas kepak dia , pastu hidang kat anak bini kat tgh hutan tu.. Dok pilih lauk sangat sampai lupa nak hisap darah manuia.. Gamaknye la..... -.-


Actually semalam aku joined team engineer aku pergi bukak puasa tu . Dorang ajak la , so nak tak nak aku bagi la muka .... Jaga hati dorang . Bukan aku bagi muka aku yang comel ni kat dorang tau ! Jangan salah anggap pulak . Bagi muka tu maksudnya aku terima la ajakan dorang tu . Lagipon satu team kan . Main congkak pon sama-sama .
*Haha , aku kalau tak menipu dalam entry mmg tak sah kan* 
So, atas sebab dorang yang mengajak , so dorang la kena belanja aku . haha . Jimat duit aku . Maklumlah , dekat dekat nak raya ni macam - macam benda lagi nak beli kan . Alang - alang ada tawaran menarik ni , aku pon join jela . Mula-mula aku cam berat nak pergi atas sebab sebab tertentu . Tapi gaya engineer aku tanya tu macam beria sangat nak aku join . So , pergi jela kan .


Restoran ni ada 1 je kat Malaysia , kalau tak silap aku la kan . Kalau aku silap , korang jangan marah pulak . Aku tatau ! Ape yang aku tau , restoran ni memang ada 1 je kat Malayisa . Merangkap dunia sekali la . huhu . Lokasi dia kat Ampang . Jap g pas aku habis merapu-rapu ni , aku tulis alamat dia kat bawah eh . Bagi korang jelas sikit . Mana tau kot ada yang terliur & terus nak booking untuk buka puasa harini kan . haha . 


Bercerita pasal makanan , memang menu kat Intai-Intai tu LAZAT & sangat ENAK ye . Aku ni , masa suapan yang pertama , terus mengomel-ngomel kat Faiz, member lab aku . Macam - macam la aku komen .. sedap la .. daging lembut la , pedas cukup la ... Haisshh Faiz pon taknak kalah , dia pon mengomel-ngomel jugak.. Dessert sedap katanya . Dia makan desert dulu .. Aku bedal nasi terus ! haha . Aku tak ingat dah bape kali Faiz ulang alik turun amik makanan . Berganti - ganti pinggan mangkuk dia . Belum kira air lagi . Air sejuk , air panas .. sume dia bantaii . Dah nama buffet kan , memang amik kesempatan la . Aku pon camtu . Tapi aku tade la seaktif dia . Err korang percaya ke ? huhuu ~


K la , enjoy la serba sedikit gambar makanan & view kat Intai-Intai Restaurant ni ye . Moga sedikit SEBANYAK dapat membantu tummy korang tu daripada tak berkeroncong lagi . Tapi aku rasa lagi mendidih kot perut korang tu pas tengok gambar-gambar ni . Hahaha . Layannnnnn =)



Nice one :)










Seafood Fried Rice 
Memang sedap !



Sotong Sumbat Thai 
Aku cari bnd ni , tapi takde . Dgr kata ni menu paling best & cepat hbs ! *kecewa*



Udang Galah Masak Lemak With Nanas Muda




Beef Green Curry



Curry Chicken



Deep Fried Stuffed Crab



Pandan Chicken



Kailan Ikan Masin
Yang ni best . Aku rasa rugi plak sebab aku amik sikit . Nak amik lagi , tapi jauh tempatnya . sedap gile!



Kerabu Daging Bakar Thai



Butter Prawn
Sape yang suka udang tu , boleh la amik . Sedap sebab ada rasa butter . Dah nama pon butter kan ? hehe



Butter Cakes
Yang ni aku curi Faiz punya sebab aku malas nak amik . Serious lazat !



Stick Rice With Mango 
Yang ni favorite Faiz . 2x dia amik pulut ni . Aku tau dia nak amik lagi sebenarnya . haha .

Fresh Fruit Platter



Pumpkin Pudding Sakaya
Sumpah sedap puding ni , manis , lembut . memang cukup . Aku suka !


Ok , cukup la tu ye ? Kang batal pulak puasa aku sebab jadi punca perut korang menangis tengok makanan kat atas tu . hahaha . Jangan ada yang bukak puasa plak ! Aku kerat 18 baru tau erti penyesalan ~


Tujela untuk harini , sebenarnya aku teringat2 bubur nasi yang aku makan semalam . Serious sedap ! Kalau makan bubur nasi saja pon dah cukup melazatkan . Blm lagi ko nak add on kan . Ada sambal ikan bilis , telur masin , telur dadar , ikan masin sambal , sup , ikan tamban goreng , daun sup daun bawang , bawang goreang , cili padi . huh ! yummy woii ! Aku plak jadi lapar . Cane ni wehh ? -.- 
K la , sehingga bertemu lagi . Tataaa ~

Oh ye ! ni alamat Intai-Intai Restaurant tu ye :)
Intai Intai Restaurant

Lot 378, Backyard
Jalan Ampang Hulu Klang (MRR2 Highway)
68000 Ampang, Selangor.
(Behind rows of shop include furniture shop, Honda showroom & car service centre)

Tel: 03-42522252
E-mail: intai2restaurant@gmail.com
Website: www.intaiintai.com.my


*picture , kredit to Mimi's Dining Room*


ChefMakanJe,
-CikEcha-


2 comments:

Anonymous said...

1 PERSON LIKE THIS

Hermoine Granger said...

huhu thanks ^^!